Δυτική Ακτή Η.Π.Α – USA West Coast Road Trip – Part 4

Προορισμοί: Αμερική ΗΠΑ

ΜΕΡΑ 10: MONTEREY – BIG SUR – YOSEMITE PARK

Το επόμενο βράδυ θα μέναμε στο Yosemite. Η διαδρομή Monterey-Yosemite ειναι περί τις 5 ώρες, οπότε είχαμε περίπου μέχρι τις 4 το απόγευμα να δούμε ότι είχαμε αφήσει από την Big Sur. Ετσι ξυπνήσαμε νωρίς το πρωί και οδηγήσαμε μέχρι το Andrew Molera State Park το οποίο θα ήταν η επόμενη στάση μας μετά το Nepenthe Restaurant αν δεν μας έπιανε η νύχτα το προηγούμενο βράδυ.

Το  Andrew Molera State Park έχει την εξής ιδιατερότητα. Εχει εισοδο $10 τα οποία αν πληρωσεις δεν πληρωνεις σε κανενα άλλο πάρκο για την υπόλοιπη ημέρα. Στην ουσία το πάρκο έχει μόνο ένα trail το οποίο σε πηγαίνει στην παραλία και έχει μήκος περίπου 1 μιλι. Αξιζει τον κόπο και πραγματικά η παραλια ειναι πολύ όμορφη. Επίσης στο Andrew Molera State Park  μπορεί όπιος θέλει να κατασκηνώσει καθώς έχει οργανωμένο χωρο για camping.

Επόμενη στάση το Garrapata State Park. Κάναμε μία μικρή βόλτα μέχρι την Garrapata Beach περπατώντας στο χαραγμένο μονοπάτι. Ομορφη παραλία και ωραίο τοπίο, αξίζει σίγουρα μία στάση.

Επόμενη στάση το Point Lobos State Reserve το οποίο έχει αρκετά trails που κάποια από αυτά μπορεί να διαρκέσουν πολλές ώρες. Εμείς κάναμε μία μικρή βόλτα μέσα στο πάρκο και κάναμε μόνο το Cypress Grove trail. Πολύ όμορφο μέρος, σίγουρα άξιζαν και τα υπόλοιπα trails. Αλλά δεν είχαμε χρόνο στη διάθεση μας. Για να κάναμε τα πάντα που προσ     φερε το πάρκο ίσως και να χρειαζόμασταν μία μέρα. Ωστόσο αν αποφασίσετε να περάσετε περισσότερες μέρες στην περιοχή είναι ωραίο μέρος.

Πάμε στο τελευταίο αξιοθέατο (από αυτά που είδαμε εμείς τουλάχιστον) της Big Sur και αυτό που (μάλλον) θα μείνει απωθημένο στον συγγραφέα αυτού του κειμένου. Το γιατί θα το εξηγήσω παρακάτω. Οπως οδηγάτε για το Monterey και λίγο πριν την Carmel θα δείτε το Point Sur που είναι ένας μεγάλος ηφαιστιογενής βράχος με ένα φάρο στην κορυφή του. Αυτός ο φάρος (Point Sur Lighthouse) είναι ανοιχτός για ξεναγήσεις μόνο Σαββατο, Κυριακή και Τετάρτη. Η ξενάγηση είναι μία την ημέρα ξεκινάει στις 10 το πρωί και διαρκεί 3 ώρες. Δεν μπορεί να γίνει κράτηση και μπορούν να την παρακολουθήσουν μόνο οι πρώτοι που θα προλάβουν να είναι στο φάρο πριν ξεκινήσει η ξενάγηση. Απαξ και ξεκινήσει οι συμμετέχοντες πρέπει να μείνουν στο χώρο για 3 ώρες (όσο διαρκεί η ξενάγηση) και η εξωτερική πόρτα κλειδώνει. Φυσικά τίποτα από όλα αυτά δεν ξέραμε, αλλά η τύχη τα έφερε έτσι ώστε στις 9.50 το πρωί να είμαστε μπροστά στο φάρο και να αποφασίζουμε να μπουμε. Οταν οι rangers που θα έκαναν την ξενάγηση μας εξήγησαν του όρους αποφασίσαμε να μην μπουμε επειδή δε θα προλαβαίναμε τα υπόλοιπα πάρκα. Ωστόσο αν κάποιος από εσάς που διαβάζετε αυτό το κείμενο, επισκεφτεί την Big  Sur και πάει και στον Point Sur Lighthouse παρακαλείται να μας στείλει ένα κείμενο για να δούμε τι χάσαμε.

Συνεχίσαμε για ακόμα μία στάση για περισσότερες φωτογραφίες και Bixby Bridge και καταλήξαμε στην Carmel-by-the-Sea. Η Carmel είναι πιο όμορφη πόλη από το Monterey και τόσο το κέντρο της που βρίσκεται πάνω στον λόφο, όσο και η παραλία της είναι εντυπωσιακή. Η αλήθεια είναι ότι όταν ψάχναμε κατάλλυμα στην περιοχή αρχίσαμε να ψάχνουμε στην Carmel αλλά ήταν πολύ πιο ακριβή από το Monterey και όταν την επισκεφτήκαμε καταλάβαμε γιατί. Στην Carmel μπορείτε να περάσετε πολλές ώρες. Αν δεν έχετε ωστόσο πολύ χρόνο στην διάθεση σας, μπορείτε απλά να κάνετε μία γρήγορη βόλτα στην αγορά της και να κάτσετε για καφέ σε ένα από τα αρκετά καφέ της πόλης και κατόπιν να πάτε στην παραλία, και να οδηγήσετε ως την άλλη άκρη της σταματώντας σεδιάφορα σημεία για φωτογραφίες.

Κατόπιν συνεχίσαμε για το Monterey. Θέλαμε να δούμε το Old Fisherman’s Wharf με το φως του ήλιου και να περπατήσουμε στην Monterey State Beach που είναι η παραλία της πόλης και καταλήγει στο Old Fisherman’s Wharf. Επίσης στο Monterey βρίσκεται και η Custom House Plaza με το Custom House που θεωρείται από τα πιο ενδιαφέροντα κτίρια στην California. Επίσης ακόμα ένα αξιοθέατο της πόλης είναι το Monterey State Historic Park στο οποίο όμως δεν πήγαμε λόγω έλλειψης χρόνου.

Αφήσαμε πίσω το Monterey και κατευθυνθήκαμε στην βορεια πλευρά της Big Sur. Ο δρόμος δεν είνια παραθαλάσσιος απευθείας, αλλά διασχίζει την πεδιάδα του Monterey η οποία είναι διάσημη για τις φράουλες της, οι οποίες πουλιούνται σε πολλές γωνιές του δρόμου, αλλά και για τις αγκινάρες της, που θεωρούνται η λιχουδιά της περιοχής και τις σερβίρουν deep fried. Και τα δύο εδέσματα τα δοκιμάσαμε και μολονότι οι αγκινάρες δεν ήταν κάτι το σπουδαίο, οι φράουλες ήταν πολύ νόστιμες.

Η πρώτη στάση στη βόρεια πλευρά της Big Sur ήταν η Marina State Beach. Για να δούμε την παραλία έπρεπε να σκαρφαλώσουμε κάτι αρκετά μεγάλους αμμόλοφους. Από την κορυφή των αμμόλοφων είχαμε μια πολύ ωραία θέα της τεράστιας παραλίας, αλλά το καλύτερο ήταν ότι στον διπλανό αμμόλοφο είχαν μαζευτεί κάποιοι που έκαναν Parapente. Ηταν πολύ ωραίο το θέαμα και αργότερα ψάξαμε ότι αυτή η παραλία είναι βολική για το συγκεκριμένο σπορ λόγω των αμμόλοφων και του αέρα που πιανει συχνά.

Επόμενη στάση ήταν η Moss Landing State Beach. Τίποτα το ιδιαίτερο αυτή η παραλία. Μία μεγάλη παραλία όπως ολες στην California, αλλά χωρίς κάτι το αξιοσημείωτο. Και να μην σταματήσετε εκεί δε θα χάσετε και τίποτα.

Είχε φτάσει περίπου πέντε το απόγευμα και αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε για το Yosemity Park. Εξάλλου μας περίμεναν περίπου 5 ώρες οδήγημα. Μέχρι που αρχίσαμε να ανεβαίνουμε στο βουνό και ενώ μας είχε ήδη πιάσει η νύχτα, δεν υπήρχε τίποτα να δούμε στον δρόμο. Από εκεί και πέρα, μονολότι υπήρχε, εμείς δε μπορούσαμε να το δούμε καθότι είχε νυχτώσει. Βέβαια αυτό έκανε την έκπληξη της επόμενης μέρας ακόμα καλύτερη.

Φτάσαμε στο Yosemite Park λίγο πριν τις 10 το βράδυ. Ευτυχως είχαμε φάει, καθώς στις 9 κλείνουν τα πάντα στο Yosemite. Αυτό να το λάβετε υποψιν σας και να έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα.

Η εικόνα που αντίκρυσα όταν βγήκα από το αυτοκίνητο θα μου μείνει αξέχαστη. Δεν έχω ξαναδεί ποτέ στη ζωή μου τόσα πολλά και λαμπερά αστέρια που έμοιαζαν να βρίσκονται στην απόσταση του χεριού μου. Νόμιζα ότι θα σηκώσω τα χέρια μου και θα τα πιάσω.

ΜΕΡΑ 11: YOSEMITE PARK

Η εικόνα που αντικρίσαμε όταν βγήκαμε από τη σκηνή μας το πρωί είναι ακόμα πιο μαγική από αυτήν που αντικρίσαμε το προηγούμενο βράδυ. Το Yosemite είναι το πιο μαγευτικό τοπίο από όλα τα μαγευτικά τοπία που γνωρίσαμε στην εκδρομή.

Είναι απαραίτητη όμως μία εισαγωγή στο Yosemite National Park αλλά και στο Curry Village (ή Yosemite Village) όπως λέγεται το μέρος που διαλέξαμε εμείς να μείνουμε.

Η πρώτη στάση της ημέρας ήταν στο εστιατόριο του Curry Village για πρωινό καθότι μας είχε κόψει η πεινα. Αυγά, λουκάνικα, μπέικον, πατάτες, τηγανίτες, βάφλες και ότι άλλο συναντήσαμε και στα υπόλοιπα πρωινάδικα που πήγαμε στην Αμερική. Φάγαμε και πήραμε το αυτοκίνητο μας (θα μπρούμε να πάρουμε και το λεωφορείο του Yosemite) για να πάμε μόλις 2χιλιόμετρα πιο πέρα στο Yosemite Lodge από όπου θα ξεκινούσαμε για το Rangers Tour το οποίο είχαμε κλείσει περίπου 4 μήνες πριν, την ίδια ημέρα που κλείσαμε και την διαμονή μας στο Yosemite. Το Rangers Tour κρατάει 2 ώρες, γίνεται με λεωφορείο και τον ξεναγό/οδηγό που μας μιλάει για το Yosemite και την ιστορία του Εθνικού Πάρκου, μας οδηγεί σε κάποιες σημαντικές τοποθεσίες,  μας εξηγεί τα trails που υπάρχουν και το τι θα δούμε σε κάθε ένα από αυτά και μας αφήνει να τραβήξουμε μερικές φωτογραφίες. Περίπου δύο ώρες μετά επιστρέφει στο Yosemite Lodge και κατόπιν ήμασταν ελεύθεροι να κάνουμε όποιο trail θέλαμε.

Μία από τις συμβουλές που θα ήθελα να σας δώσω είναι όταν αποφασίσετε τις ημερομηνίες που θα περάσετε στο Yosemite να κλείσετε άμεσα την διαμονή σας. Σε κάποιος περιπτώσεις συνιστάται κράτηση ακόμα και περισσότερο από 6 μήνες πριν καθότι τα καταλλύμματα (και ιδίως οι σκηνές στο Curry Village) είναι περιορισμένα.

Το Rangers Tour ήταν πάρα πολύ καλό και η ξενάγηση φοβερή. Ο οδηγός μας εξήγησε πολλά πράγματα για το Yosemite, για τις κορυφές του, για τους καταρράκτες και για τις διαδομές που υπάρχουν στην Yosemite Valley. Κοστιζε $25 το άτομο και θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα. Περίπου στις 12 ήμασταν πίσω στο Yosemite Lodge και ξεκινήσαμε για την πρώτη διαδρομή που είχαμε αποφασίσει να κάνουμε και που θα μας πήγαινε στους Vernal Falls & Nevada Falls.

Να κάνουμε μια παρένθεση για να πούμε ότι Υπάρχουν πάρα πολλά trails μέσα στο site του Yosemite, διαφορετικής δυσκολίας και χρονικής διάρκειας και ανάλογα με το που θα μείνετε θα πρέπει να διαλέξετε κάποιο από αυτά. Γενικά θοι οδηγίες και οι περιγραφές για τα trails είναι πάρα πολύ επεξηγηματικές και αποκλείεται να αντιμετωπίσετε το παραμικρό πρόβλημα. Αν μείνετε στο Curry Village καλύτερα θα είναι να επικεντρωθείτε στις διαδρομές Hiking στην Yosemite Valley για να μη χρειαστει να οδηγήσετε ώρες. Παρακάτω παραθέτω δύο sites που μπορείτε να διαβάσετε για τα trails του YosemiteNationalPark

Το Vernal Falls & Nevada Falls trail είναι μία αρκετά μεγάλη διαδρομή περίπου 6 ωρών (περιμαβάνει έναν δυνδυασμό του Mist Trail και του John Muir Trail) και το που γενικά είναι μέτριας δυσκολίας αν και κάποια κομμάτια της και κυρίως αυτά που ανεβαίνεις δίπλα στον καταρράκτη, έχοντας γινει μούσκεμα και πατώντας σε βράχια που γλιστράνε είναι αρκετά δύσκολα. Ωστόσο είδαμε κάποια από από τα ομορφότερα τοπία στο Yosemite Park και σίγουρα από τα ομορφότερα τοπία που έχω δει στα ταξίδια που έχω κάνει. Πήγαμε ακολουθώντας το  Προτείνω να κάνουμε αυή τη διαδρομή είτε ακολουθώντας το Mist Trail είτε το John Muir Trail είτε συνδυασμό τους. Οταν τελειώσαμε τη διαδρομή ήταν περίπου 7 το απόγευμα και ήμασταν αρκετά κουρασμένοι. Ετσι το μοναδικό trail που θα μπορούσαμε να κάνουμε ήταν το Yosemite Lower Falls trail το οποίο είναι μία επίπεδη διαδρομή περίπου 1 μιλι η οποία έχει μία καταπλητική θέα εκεί που πέφτει ο Yosemite Fall.

Γυρίσαμε στη σκηνή μας να αλλάξουμε και κατευθείαν στο εστιατόριο για βραδινό μιας και στις 9μιση η κουζίνα έκλεινε. Μετά περάσαμε το βράδυ σε ένα ξύλινο σπιτάκι που χρησιμοποιείται σαν καφετέρια/μπαρ όπου ο καθένας φέρνει τα ποτά του. Ολα αυτά μέχρι τις 11μιση που κλείνει και αυτο και η μοναδική επιλογή είναι ο ύπνος.

Συμπερασματικά να πω ότι η εκδρομή δε θα είναι ολοκληρωμένη αν δεν πάτε στο Yosemite. Ειδαμε καταπληκτικά τοπία και κάναμε διαδρομές αναπανάληπτης φυσικής ομορφιάς. Νομίζω πως δύο ολόκληρες μέρες είναι αρκετές, αλλά ακόμα και 15 να περάσετε δε θα βαρεθείτε φτάνει να σας ενδιαφέρουν οι περίπατοι στη φύση, η απομονωση, η ησυχία, να μπορείτε να κοιμηθείτε στη σκηνή και γενικά να μην έχετε ως κύριο σκοπό την νυχτερινή διασκέδαση.

ΜΕΡΑ 12: YOSEMITE PARK-NAPA VALLEY-WINERIES

Την επόμενη μέρα σηκωθήκαμε στις 7 το πρωί για μία γρήγορη τελευταία βόλτα στο Curry Village και πήγαμε για πρωινό. Επόμενος σταθνός μας ήταν η Napa με τα φημισμένα wineries τα οποία κλείνουν στις 5 το απόγευμα οπότε έπρεπε να είμαστε εκεί πριν από τις 3 το μεσημέρι. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Napa είναι περίπου 5 ώρες οδήγηση από το Yosemite, ξεκινήσαμε περίπου στις 9 το πρωί.

Για την Napa (όπως και για όλο το υπόλοιπο ταξίδι όπως φαίνεται) είχαμε κάνει μεγάλη προετοιμασία. Τα περισσότερα wineries θέλουν κράτηση οπότε εμείς έπρεπε να βρούμε κάποια που να μην θέλουν κράτηση εκ των προτέρων γιατί δε ξέραμε τι ώρα θα φτάναμε στην περιοχή. Επίσης καθότι δεν θα είχαμε χρόνο να πάμε στο ξενοδοχείο και να πάρουμε ταξί, ένας από εμάς θα έπρεπε να οδηγήσει και θέλαμε πρώτα να ψάξουμε κάποιο που να μην είναι και τόσο μακριά από το ξενοδοχείο.

Ετσι ετοιμάσαμε μία λίστα με περίπου τριάντα wineries τόσο στην Napa όσο και στην Santa Helena, αλλά και στην Calistoga με σκοπό ανάλογα το τι ώρα θα φτάναμε, θα πηγαίναμε σε κάποιο από αυτά και αν είχαμε χρόνο ίσως και δεύτερο.

Παρακάτω σας παρουσιάζω κάποια wineries που μας είχαν τραβήξει την προσοχή καθώς και τιμές και ώρες λειτουργίας. Παρόλα αυτά αν επισκεφθείτε την περιοχή, θα σας συνιστούσα να αφιερώσετε χρόνο ψάχνοντας οσο περισσοτερα wineries γινεται ώστε να πάτε σε αυτό ή αυτά που ταιριάζουν περισσότερο στα γουστα σας.

Artesa Vineyards: Περίπου 6 μίλια απο την Napa. Εχει Tour and tasting το οποίο όμως ξεκινάει στις 2μμ. Μονο για tasting κοστιζει $25.

Jarvis Winery: Tasting and Tour κοστίζει $80. Αρκετά κοντα στην Napa και επίσης χρειάζεται κράτηση.

Opus One: Ειναι αναμεσα στην St Helena και Napa. Δέχονται group των 4 ατόμων και κοστίζει $75 για tour and tasting.

Robert Mondavi: Κοντά στην St Helena. Προσφέρει tour και tasting με τιμή $50.

Sattui Winery: Περίπου 4 μιλια από το Robert Mondavi κατα την St Helena. Τα tours ξεκινάμε στις 1μμ.

Grgich Hills Estate: Το tour and tasting ξεκινάει από $35.

Alpha Omega Winery: Βρισκεται λιγο πριν την St Helena. Εχει tasting για $30 το άτομο. Δεν προσφέρει tour. Στα θετικα οτι κλεινει στις 6μμ ενω τα υπολοιπα στις 5μμ.

Merryvale Vineyards: Ειναι μεσα στην St Helena. Στοιχίζει $55 tour and tasting και διαρκει 1.5 ωρα.

Castillo di Amarosa: Ειναι βορειοτερα της St. Helena περίπου 30 μιλια απο Napa. Το καλυτερο Tour+Tasting ειναι στα $50 και διαρκεί γυρω στο 2ωρο.

Sterling Vineyards: Είναι ακριβώς απέναντι από το Castillo di Amorosa. Ειναι στην Calistoga αλλά έχει aerial tram που σε πάει πάνω στο winery είναι σε καταπληκτική τοποθεσία και γενικά έχει τρομερές κριτικές. Το tour μαζί με το aerial tram και το tasting έχει $29. Δε χρειάζεται κράτηση.

Τελικά αποφασίσαμε να πάμε στο  Castillo di Amarosa το οποίο δεν μας ενθουσίασε ούτε η ποιότητα των κρασιών του, αλλά κυρίως το tour στο winery. Ηταν πιο πολύ βασισμένο στο να δείξει τι προσφέρει ο χώρος για όσους θέλανε να τον κλείσουνε για κάποια δεξίωση παρά για την ιστορία του. Ωστόσο το tasting ήταν αρκετά καλό και μας πρόσφερε περίπου 10 κρασιά από διάφορες κατηγορίες. Το Castello di Amarosa δεν είναι στην πραγματικότητα κάποιο Μεσσαιωνικό κάστρο, αλλά είναι ένα κάστρο που χτίστηκε πριν από μόλις 30 χρόνια χρησιμοποιώντας ωστόσο, υλικά που χρησιμοποιούσαν 800 χρόνια πριν για να χτίσουν κάστρα στην Ευρώπη. Το κάστρο μοιάζει και αληθινό αν εξαιρέσουμε ότι όλα μοιάζουν καινούργια. Εχει δωμάτια με όπλα, με πανοπλίες, δωμάτια βασανισμών κτλ. Στην ουσία ο χώρος έχει δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε ο επισκέπτης να πιστεύει ότι βρίσκεται σε ένα κάστρο της Ιταλίας την εποχή του μεσαίωνα. Ο λόγος είναι για να ανοικιάζονται οι αίθουσες για εκδηλώσεις. Για εμάς που έχουμε δει τέτοια κάστρα, η ξενάγηση σε ένα «ψεύτικο» ήταν λίγο βαρετή. Η διάρκεια της ξενάγησης και της δοκιμής κρασιών ήταν περίπου 2 ώρες και μετά κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο μας στην Napa.

Στα wineries υπάρχει και η δυνατότητα να αγοράσετε τα κρασιά που δοκιμάζετε (ή κάποια άλλα) ή ακόμα και να σας τα στείλουν σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Εμείς από το συγκεκριμένο winery δεν πήραμε κρασιά, αλλά πήραμε άλλα μιρκοπράγματα που σχετίζονται με το κρασί όπως wine stoppers and pourers.

Το ξενοδοχείο μας ήταν το Wine Valley Lodge περίπου 1 χιλιόμετρο από το κέντρο της πόλης και ήταν πάρα πολύ καλό. Ηταν ένα κλασσικο αμερικάνικο Motel, πάρα πολύ καθαρό, με ευρυχωρα δωμάτια και σε πολύ καλή τοποθεσία. Αφού τακτοποιηθήκαμε βγήκαμε για φαγητό και μία βόλτα στο κέντρο της πόλης.

Η Napa είναι μία όμορφη πόλη η οποία όπως φαντάζεστε είναι «κυριλέ» και σχετικά ακριβή. Λογικό και αναμενόμενο αν αναλογιστούμε ότι ο τουρισμός της απευθύνεται σε εύπορους ανθρώπους που έχουν πάθος τα καλά και ακριβά κρασιά. Τα πάντα στην πόλη ήταν προσεγμένα και πεντακάθαρα, υπήρχαν πάρα πολλά εστιατόρια και μπαράκια και μία μεγάλη αγορά για (σχετικά) φουσκωμένα πορτοφόλια.

Επιλέξαμε για το βραδινό μας το Grace’s Table και φάγαμε ένα από τα καλύτερα γεύματα ολόκληρου του ταξιδιού. Κατόπιν κάναμε μία βόλτα στα μπαράκια της πόλης και φύγαμε για το ξενοδοχείο καθότι και η επόμενη ημέρα είχε πρωινό ξύπνημα.

ΜΕΡΑ 13: NAPA VALLEY-SAN FRANCISCO

Το αρχικό πλάνο για την επόμενη μέρα ήταν να επισκεφθούμε ακόμα ένα ή ίσως δυο wineries. Μετά από σκέψη όμως αποφασίσαμε να κάνουμε μία βόλτα στα χωριά της της St Helena και της Calistoga, κατόπιν να επισκεφθούμε το πετρωμένο δάσος της Calistoga και μετά να ξεκινήσουμε για το John Muir Monument Park στο San Francisco. Θέλαμε να είμαστε στο San Francisco μέχρι τις 6 το απόγευμα καθότι θα αφήναμε το αγαπημένο μας RAV-4 το οποίο μας συντρόφευε τις περασμένες 12 ημέρες.

Το Petrified Forest βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα μετά την Calistoga και έχει είσοδο $10 το άτομο. Ομολογώ ότι δεν μας εντυπωσίαζε και δε θα χάναμε και τίποτα αν δεν πηγαίναμε. Η attraction του πάρκου είναι κάποια μεγάλα δένδρα redwood τα οποία έχουν καλυφθεί από ηφαιστοσκονη. Το όλο πάρκο μπορεί να το γυρίσει ο επισκέπτης σε περίπου 30 λεπτά. Σιγουρα θα μας άρεσε παραπάνω αν είχαμε μείνει για την ξενάγηση, αλλά διαλέξαμε να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας για να δούμε και τα υπόλοιπα μέρη που θέλαμε μέχρι να φτάσουμε στο San Francisco.

Μετά το Petrified Forest  φύγαμε απευθείας για το John Muir Monument που βρίσκεται λίγο έξω από το San Francisco, από την πλευρά της Golden Gate Bridge. Το John Muir Monument είναι ένα εθνικό πάρκο που έχει sequoias trees και θα σας συμβούλευα να το επισκεφθείτε, ειδικά αν δεν έχετε πάει να δειτε τα sequoias στο Yosemite. Το βασικό του trail είναι ένας κυκλος που ειναι 3.2χιλόμετρα και ειναι ολο πεζοδρομημένο. Ειναι πολύ ευκολη βόλτα με μικρή ανηφόρα (που αν θέλετε να μην κάνετε τον κύκλο μπορείτε να αποφύγετε) και τα sequoias  είναι καταπληκτικά.

Η επίσκεψη μας στο John Muir Monument κράτησε περίπου 2.5 ώρες καθότι οι φωτογραφίες που αξίζει να βγουν με τα υπέροχα sequoias είναι πάρα πολλές. Επειτα ξεκινήσαμε για ακόμα ένα landmark της εκδρομής. Ηρθε η ώρα να διασχίσουμε οδηγώντας μία από τις πιο διάσημες γέφυρες του κόσμου, την Golden Gate Bridge. Κατόπιν αφήσαμε τα πράγματα μας στο σπίτι που είχαμε νοικιάσει στην περιοχή του North Beach και κατευθυνθήκαμε στο κέντρο της πόλης (Downtown San Francisco) για να αφήσουμε το αυτοκίνητο. Το πλάνο ήταν μετά να περπατήσουμε πίσω στο σπίτι διασχίζοντας την Chinatown του San Francisco.

Το σπίτι μας ήταν πάνω στην διάσημη Lombard Street σχεδόν κάτω από τον Coit Tower που είναι από τα πιο διάσημα αξιοθέατα της πόλης. Η εντύπωση που αποκομίζεις με το που φτάνεις στην πόλη και ειδικά όταν φτάνεις οδηγώντας μέσω της Golden Gate Bridge είναι ότι έχεις ξαναβρεθεί σε αυτο το σημείο. Και είναι αναμενόμενο αν αναλογιστεί κανείς σε πόσες ταινίες έχουμε δει το San Francisco.

Μετά από μια γρήγορη στάση στο σπίτι ξεκινησαμε για την Union Square που είναι ουσιαστικό το κέντρο του κεντρικού San Francisco για να αφήσουμε το αυτοκίνητο και να αρχίσουμε την εξερεύνηση μας στην πόλη. Η πρώτη μας γνωριμία πάντως με το αυτοκίνητο μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις και πήραμε και μία γεύση από τις ανηφόρες και κατηφόρες της πόλης, καθώς και από τα διάσημα cable cars.

Το σπίτι μας ήταν στην Lombard Street, πολύ κοντά στον Coit Tower. Ετσι περνώντας με το αμάξι κάναμε μία γρήγορη στάση για να δούμε διάσημα σπίτια ταινιων που βρίσκονται στην Lombard Street όπως το σπιτι απο το “Real World” (949 Lombard) και το Scottie’s apartment απο το διασημότερο “Vertigo” (900 Lombard).

Μόλις αφήσαμε το αυτοκίνητο ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στην Union Square και στους δρόμους τριγυρω. Ουσιαστικά αυτή η περιοχή αποτελεί την εμπορική αγορά του San Francisco και είναι ταυτοχρονα και το business district της πόλης. Η περιοχή του Downtown έχει πάρα πολλά μπαράκια και εστιατόρια (και μάλιστα τα καλύτερα που βρήκαμε στο San Francisco ήταν σε αυτή την περιοχή) και έτσι αποφασίσαμε να κάτσουμε για μία μπύρα. Κατόπιν ξεκινήσαμε να διασχίσουμε την Chinatown που ουσιατικά παρεμβάλλεται ανάμεσα στο Downtown και στην North Beach για να επιστρέψουμε προς την North Beach και να φάμε βραδινό κάπου κοντά στο σπίτι.

Το San Francisco έχει μία από τις μεγαλύτερες κινέζικες κοινότητες στο Δυτικό κοσμο. Απειρα κινέζικα μαγαζάκια που πουλάνε το κάθε τι, σε πολύ καλές τιμές για όλους, αλλά όχι για μένα που μετά από 7 μήνες στην Σαγκάη έχω άλλη γνώμη για τις τιμές (και την ποιότητας των κινέζικων προιοντων). Ωστόσο η Chinatown του San Francisco έχει και κάποια λίγα αξιοθέατα στα οποία πήγαμε τις επόμενες μέρες και θα αναφέρω σε συνεχεια της ανάρτησης.

Μετά τη βόλτα μας στην Chinatown, συνεχίσαμε προς την North Beach που υποτίθεται ότι είναι το κέντρο της νυχτερινής ζωής της πόλης. Αποφασίσαμε να φάμε σε ένα από τα πάρα πολλά ιταλικά εστιατόρια στην Colombus Avenue το οποίο χωρίς να έχει κάτι το αρνητικό, δεν μας ενθουσίασε.  Μετά το φαγητό κατευθυνθήκαμε προς το Fisherman’s Wharf με σκοπό να περπατήσουμε για λίγο ακόμα στο νυχτερινό San Francisco, και μετά λίγο η κούραση και λίγο το ότι δεν βρήκαμε κανένα αξιόλογο μπαράκι στο δρόμο μας  (την επόμενη νύχτα ανακαλύψαμε ότι τα αξιολογα μπαράκια βρίσκονται από την άλλη πλευρά της Colombus Avenue), πήραμε το δρόμο της επιστροφής προς το σπίτι.