Τι να πρωτογράψεις για τη Βενετία. Βασικά τι να γράψεις που να μην έχει ήδη γραφτεί;

Η Βενετία ήταν ο επόμενος προορισμός μας, μία πόλη την οποία είχα επισκεφθεί τρεις φορές κατά το παρελθόν, τις πρώτες δύο μένοντας στο Mestre, το τελευταίο κομμάτι γης πριν περάσει ο επισκέπτης στην πόλη της Βενετίας που είναι χτισμένη πάνω σε πλέον των 100 νησακίων. Μία ακόμα φορά την επισκέφθηκα αυθημερόν. Αυτή τη φορά θα περνούσα τέσσερις ημέρες στην Serennissima μένοντας στο κέντρο της.

20151114_122736

Η Βενετία αποτελείται από 118 νησακια που συνδέονται μεταξύ τους με πάνω από 400 γέφυρες. Χωρίζεται σε έξι διαμερίσματα (“Sestieri” στα Ιταλικά) τα οποία είναι τα Cannaregio, Castello, Dorsoduro, San Polo, Santa Croce και San Marco. Υπάρχουν ακόμα δυο νησάκια η Giudecca και το Lido. Στη λίμνη της Βενετίας βρίσκονται επίσης και τα νησάκια Murano, Torcello και Burano.

20151114_120243

Η Βενετία είναι ένα από τα πιο τουριστικά μέρη στον κόσμο. Οποιαδήποτε εποχή και αν την επισκεφθείτε θα έχει πάρα πολλούς τουρίστες. Ωστόσο το καλοκαίρι συμβαίνει το αδιαχωρητο. Από Νοέμβριο μέχρι Μάρτιο είναι καλή εποχή για μία επίσκεψη (εκτός φυσικά από την περίοδο του Βενετσιάνικου καρναβαλιού), αν και γενικά βρέχει συχνά και κάνει αρκετό κρύο. Σιγουρα όμως αν ο καιρός σας βοηθήσει θα πρόκειται για ένα από τα καλύτερα ταξιδια που έχετε κάνει ποτέ. Αν επισκεφθείτε τη Βενετία για 1-2 μέρες βεβαιωθείτε ότι δεν θα πέσετε πάνω σε Acqua alta που ονομάζεται το φαινόμενο που η στάθμη του νερού ανεβαίνει και καλύπτει μεγάλο μέρος της Βενετίας. Το φαινόμενο αυτό διαρκεί μόνο μερικές ώρες, αλλά δεν υπάρχει λόγος να συμβεί κατα την διάρκεια της επίσκεψης σας.

Η Βενετία έχει δύο αεροδρόμιο. Το ένα βρισκεται μόλις 20 λεπτά από το κέντρο της και ειναι το Marco Polo και το δεύτερο είναι το αεροδρόμιο του Treviso που βρίσκεται περίπου 1 ώρα βοριότερα και εκεί προσγειώνονται οι low cost εταιρίες. Και από τα δύο αεροδρόμιο μπορείτε να φτάσετε στο κέντρο με λεωφορείο, ενώ από το  Marco Polo υπάρχει η επιλογή του τραίνου, αλλά και του θαλάσσιου ταξί. Τα λεωφορεία και τα τρένα θα σας αφήσουν στην Piazzale Roma που είναι το μοναδικό μέρος στη Βενετία που επιτρέπονται τα αυτοκίνητα. Από εκεί και πέρα μπορείτε είτε να περπατήσετε, είτε να πάρετε το vaporetto ή θαλάσσιο ταξί.

Στο Treviso προσγειωθήκαμε και εμείς και περίπου μετά από μία ώρα βρεθήκαμε στην Piazzale Roma και από εκεί ξεκινήσαμε να περπατάμε προς το ξενοδοχείο που ήταν περίπου 5 λεπτά από την Ponte di Rialto, στο Castello ακριβώς μπροστά στην εκκλησία της Santa Maria Formosa. Το ξενοδοχείο μας ήταν το Hotel Scandinavia και ήταν πραγματικά πολύ καλό.

Η πρώτη μας επαφή με την πόλη έγινε όπως περπατούσαμε από την Piazzale Roma στο ξενοδοχείο. Από την πρώτη επαφή η πόλη σε μαγεύει. Η Βενετία είναι η μοναδική πεζοδρομημένη πόλη στον κόσμο. Δεν υπάρχει πουθενά αυτοκίνητο/μηχανή/παπάκι ή ποδήλατο εκτός από την Piazzale Roma. Επομένως να είστε προετοιμασμένοι για μακριές βόλτες. Εξάλλου δεν υπάρχει ομορφότερο πράγμα από το να χάνεσαι στα σοκάκια της Serennissima.

Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο αρχίσαμε να περιπλανιόμαστε στην πόλη. Περάσαμε μία πρώτη βόλτα από την πλατεία του Αγίου Μάρκου και συνεχίσαμε για το Dorsoduro προκειμένου να βρούμε κάπου να φάμε. Εδώ χρειάζεται μία παρένθεση. Το φαγητό όπως και τα περισσότερα πράγματα στην Βενετία είναι συγκριτικά ακριβότερο από οποιαδήποτε άλλη πόλη της Ιταλίας. Επίσης λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας της πόλης, το φαγητό δεν είναι και το καλύτερο δυνατό. Πάντως αν ψάξετε θα βρείτε σχετικά όμορφα εστιατόρια με όσο το δυνατόν λογικές τιμές. Κλείνει η παρένθεση και συνεχίζουμε την ξενάγηση. Μετά το φαγητό συνεχίσαμε την περιπλάνηση μας στα στενά της Βενετίας μέχρι που αποχώρησαν και οι τελευταίοι τουρίστες και βρεθήκαμε σχεδόν μόνοι μας σε ένα γεφυράκι να βγάζουμε φωτογραφία την «Γέφυρα των Στεναγμών».

20151116_125219

Η επόμενη μέρα ξεκίνησε από τον Αγιο Μάρκο που όμως αποφασίσαμε να μην περιμένουμε 2 ώρες στην ουρά για να μπουμε μέσα, μιας και θα ήμασταν στην Πόλη για τέσσερις μέρες και ελπίζαμε να πετύχουμε μικρότερη ουρά κάποια άλλη στιγμή, όπως και έγινε τη Δευτερα το πρωί που περιμέναμε λίγα λεπτά για να μπουμε μέσα στην Βασιλική. Θα σας συμβούλευα αν πάτε στην εκκλησία του Αγίου Μάρκου. Ισως η αναμονή να ειναι μεγάλη, αλλά μία επίσκεψη στην Βενετία χωρίς να επισκεφτείτε την σημαντικότερη εκκλησία της ειναι λειψή.

20151114_112050

Η είσοδος στην εκκλήσία ετου Αγίου Μάρκου ειναι δωρεάν, αλλά για να ανεβείτε στο καμπαναριό της εκκλησίας  (Campanile di San Marco), και να θαυμάσετε τη θέα θα πρέπει να πληρώσετε €8. Ο  Torre dell’Orologio έχει ξανανοίξει για το κοινό, αλλά είναι απαραίτητη η κράτηση για να επισκεφθείτε το ρολόι. Δεν πήγα ούτε αυτή τη φορά οπότε δε μπορώ να σχολιάσω αν αξιζει μία επίσκεψη. Επίσης εκτός από τον Αγιο Μάρκο ακόμα μία εκκλησία που αξίζει να επισκεφθείτε είναι ο  San Giacomo di Rialto που είναι η παλαιότερη εκκλησία της πόλης.

Από μουσεία, το σημαντικότερο που αξίζει να επισκεφθείτε είναι το Παλάτι των Δόγηδων. Πρόσφατα εγκαινιάστηκε μία ιδιαίτερη ξενάγηση στο παλάτι που αποτελεί και τον μοναδικό τρόπο για να διασχίσει κανείς τη «Γέφυρα των Στεναγμών». Στοιχίζει ελάχιστα παραπάνω από την είσοδο στο παλάτι, αλλά σίγουρα θα αξίζει τον κόπο. Το δεύτερο σημαντικότερο μουσείο της πόλης είναι το Correr Museum το οποίο βρίσκεται στην πλατεία του Αγιου Μάρκου. Το μουσείο έχει αίθουσες με πίνακες ζωγραφικής, βιβλιοθήκη, ευρήματα της Ρωμαικής εποχής καθώς με μία συλλογή από σφαίρες Γης που χρονολογούνται από τον 16ο αιώνα. Επίσης ενα από τα πιο διάσημα μουσεία της πόλης είναι η Galleria dell’Accademia di Venezia. Αυτή τη φορά δεν πήγα, αλλά είχα πάει την προηγούμενη φορά που επισκέφτηκα την πόλη. Η  Accademia έχει πίνακες ζωγραφικής όλων των μεγάλων Βενετσιάνων ζωγράφων μέχρι τον 18ο αιωνα. Σιγουρα αξίζει μία επίσκεψη από τους λάτρεις της των τεχνών. Από εκεί και πέρα το Museo Archeologico Nazionale και η Biblioteca Nazionale Marciana είναι κάποια που μπορείτε να επισκεφθείτε μόνο όμως αν έχετε περπατήσει κάθε γωνιά της πόλης. Η ομορφιά της Βενετίας είναι στα κανάλια της και όχι στα μουσεία της.

20151115_185609

Το Σάββατο κύλησε περπατώντας σε ολοκληρη την πόλη. Εμείς χαθήκαμε (κυριολεκτικά και μεταφορικά) (σχεδόν) σε κάθε στενάκι της, ανεβοκατεβήκαμε (σχεδόν) όλα τα γεφυράκια της και θαυμάσαμε όλες τις κρυφές γωνιές της και ιδιαίτερα τα στενάκια που κατέληγαν απευθειας στο ποτάμι. Από τέτοια ανοίγματα βγάζεις τις καλύτερες φωτογραφίες. Η Βενετία αποκαλύπτει στον επισκέπτη την θαυμάσια αρχιτεκτονική της σε κάθε βήμα, πίσω από κάθε γωνία, πάνω από κάθε γέφυρα της.

20151116_114305

Η πιο διάσημη γέφυρα της Βενετίας είναι η Ponte di Rialto την οποία σίγουρα θα ανεβοκατεβείτε αρκετές φορές καθως είναι και μία από τις τέσσερις μόνο γέφυρες τιυ Grand Canal. Οπότε για να περάσετε από τη μία πλευρά στην άλλη ίσως να χρειαστεί να περπατήσετε αρκετά. Αξίζει να σημειώσετε σε ένα χάρτι τις γέφυρες ώστε να ξέρετε ανά πάσα στιγμή πια είναι η κοντινότερη. Η πιο διάσημη όπως εγραψα παραπάνω είναι η Ponte di Rialto ενώ οι υπόλοιπες είναι η Ponte della Costituzione που ενώνει την PIazzale Roma με τον τερματικό σταθμό των λεωφορείων, η Ponte dell’ Academia που ενώνει το San Marco με το Dorsoduro και η τέταρτη είναι η Ponte degli Scagli που βρίσκεται μπροστά στο σταθμό των τραίνων.

20151116_120140

Μέσα στις περιοχές που επισκεφθήκαμε το Σάββατο ήταν και η Εβραική συνοικία. Το Εβραϊκό γκέτο όπως λέγεται, το οποίο είναι και το πρωτο γκέτο στον κόσμο μιας και η λέξη ειναι Βενετσιάνικη και χρησιμοποιηθηκε για την περιοχή που ήταν υποχρεωμένοι να ζουν οι Εβραίοι της Βενετίας, αξίζει μία επίσκεψη τόσο την ημέρα όσο και την νύχτα. Το μουσείο φυσικά λειτουργεί όλες τις ημέρες εκτός από Σάββατο και υπάρχει και η επιλογή για ξενάγηση στις Συναγωγές. Ωστόσο η περιοχή σφίζει από ζωή και τη νύχτα. Υπάρχουν πάρα πολλά εστιατόρια και κάποια μπαράκια που μαζεύουν πολύ κόσμο. Ανάμεσα τους και το Antico Paradiso στο οποίο θα αναφερθώ παρακάτω μαζί με τα υπόλοιπα εστιατόρια που δοκιμάσαμε.

20151115_150018

Το βράδυ του Σαββάτου μετά το φαγητό περιπλανηθήκαμε στην ακόμα πιο όμορφη νυχτερινή Βενετία και πήγαμε για ύπνο μιας και από νυχτερινή ζωη μην περιμένετε να βρείτε πολλά πράγματα στην Βενετία. Η πόλη δεν ενδείκνυται για party groups. Υπάρχουν πολύ ωραία εστιατόρια και κάποια μπαράκια που μένουν ανοιχτά σχετικά αργά κοντά στην Εβραϊκή συνοικία και επίσης κάποια μπαράκια κοντά στο πανεπιστήμιο στο  Campo Santa Margherita. Αν θελήσετε να βγειτε αργά το βράδυ, τότε η μοναδική σας επιλογή θα ειναι το Mestre ή το Lido.

20151114_135242

Την Κυριακή το πρωί ξεκινήσαμε για να πάμε να πάρουμε το καραβάκι που θα μας πήγαινε στα άλλα τρία νησάκια που βρίσκονται στην λιμνοθάλασσα της Βενετίας, το Murano, το Burano και το Torcello. Πριν όμως από αυτό, κάναμε μία στάση στην Libreria Acqua Alta που είναι ένα βιβλιοπωλείο με χιλιάδες βιβλία στοιβαγμένα παντού, ακόμα και πάνω σε γόνδολες.  Η Libreria Acqua Alta βρίσκεται πολύ κοντά στο Campo Santa Maria Formosa, πάνω στην Calle Lunga. Να επισκεφθείτε το βιβλιοπωλείο και θα με θυμηθείτε. Μην ξεχάσετε να βγείτε στον υπαίθριο χώρο και να ανεβείτε τα σκαλοπάτια που φυσικά είναι στοιβαγμένα βιβλία για να θαυμάσετε τη θέα στο κανάλι.

Λίγο παρακάτω είναι ένα πολύ καλό εργαστήρι που κάνει Βενετσιάνικες μάσκες Papier mache Di Gottardo Stefano Snc (Castello 5174B). Λίγο τσιμπημένες είναι η αλήθεια, αλλά τις ζωγραφίζουν μπροστά σου.

Οι μάσκες είναι συνυφασμένες με το καρναβάλι της πόλης που είναι από τα πιο διάσημα στον κόσμο και αποτελούν ένα από τα πιο διάσημα σουβενίρ που αγοράζει κάποιος από την Βενετία. Αν αγοράσετε μάσκα να την πάρετε από κατάστημα που την φτιάχνει μπροστά σας. Μπορεί να είναι πιο ακριβή, αλλά σίγουρα είναι γνήσια, συνοδεύεται από τις σφραγίδες και είναι κάτι χαρακτηριστικό της πόλης που θα προσδώσει άλλη αισθηση στο χώρο που θα την τοποθετήσετε.

Εκτός από το καρναβάλι, η Βενετία είναι διάσημη και για την La Biennale που είναι από τα πιο γνωστές εκθέσεις του κόσμου. Αυτή τη φορά που πήγαμε, ήταν η εποχή που διοργανωνόταν η La Biennale, αλλά δεν πήγαμε σε καμία έκθεση. Αντίθετα περάσαμε τέσσερις μέρες να περπατάμε κάθε στενάκι της πόλης.

20151115_141055

Επιστρέφουμε στην εκδρομή. Μετά την στάση μας στην Libreria Acqua Alta και στο εργαστήριο με τις μάσκες βρεθήκαμε στη στάση Fondamenta Nove για να πάρουμε το Vaporetto που θα μας πήγαινε στο Torcello. Αποφασίσαμε να αρχίσουμε από το το πιο απομακρυσμένο (και μικρότερο νησάκι) για να είναι το ταξίδι του γυρισμού το μιρκότερο δυνατό. Προτιμήσαμε την δημόσια συγοινωνία από τα καραβάκια που διοργανώνουν εκδρομές για δύο λόγους. Πρώτον μπορούσαμε να διαμορφώσουμε οι ίδιοι το πόση ώρα θα μέναμε σε κάθε νησάκι και δεύτερον το εισιτήριο του Vaporetto έχει ισχύ 24 ώρες από τη στιγμή που το ακυρώνεις για πρώτη φορά, και επομένως θα μπορούσαμε να κάνουμε μία βόλτα με Vaporetto και την επόμενη μέρα το πρωί. Υπάρχουν και εισιτήρια 12, 36, 48, 72 ωρών καθώς και εβδομαδιαία. Το 24ωρο έχει κόστος 20 ευρώ.

Η πρώτη στάση της εκδρομής μετά από περίπου μία ώρα ταξιδιού, ήταν το Torcello. Το νησί είναι πάρα πολύ μικρό και λένε ότι έχει μόνο 10 μόνιμους κατοίκους. Το νησί αξίζει μία επίσκεψη μόνο για τον Καθεδρικό Ναό της Santa Maria Assunta ο οποίος στέκει στο νησί από το 639 μ.Χ. Δίπλα ακριβώς στον Καθρδρικό Ναό βρίσκεται η Εκκλησία της Santa Fosca η οποία δεν έχει είσοδο σε αντίθεση με τον Καθεδρικό που έχει εισιτήριο 5 ευρώ. Επίσης στο νησί υπάρχει μία γέφυρα η οποία δεν έχει κουπαστές και ονομάζεται η «Γέφυρα του Διαβόλου» (Ponticello del Diavolo).

20151115_140329

Η επόμενη στάση ήταν το νησάκι του Burano το οποίο μας άρεσε περισσότερο από τα τρία.Ο λόγος ήταν τα πολύχρωμα σπίτια του που έκαναν το νησάκι πάρα πολύ όμορφο. Το κυριότερο προϊόν του νησιού είναι τα κεντήματα, επίσης στο νησί λειτουργεί σχολή κεντήματος. Αξιζει μία επίσκεψη περίπου μιάμιση ώρας μόνο και μόνο για να περπατήσετε σε ολόκληρη την πόλη και να θαυμάσετε το ότι κάθε σπίτι είναι βαμμένο με διαφορετικό χρώμα. Ρώτησα γι αυτό και μου είπανε ότι δεν είναι ελεύθερος ο καθένας να επιλέξει το χρώμα του σπιτιού του. Στέλνει αίτημα στις τοπικές αρχές και αυτές θα τον ενημερώσουν τι χρώμα επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει.

Η τελευταία στάση της ημέρας ήταν το μεγαλύτερο και γνωστότερο από τα τρία και φημισμένο για το γυαλί του Murano. Λόγω του ότι φτάσαμε λίγο πριν τη δυση του ήλιου, δεν είχαμε πολύ χρόνο να το γυρίσουμε όλο (αν και είναι και αρκετά μεγάλο νησι). Επίσης δεν πήγαμε και σε επίδειξη γυαλιού. Ειχα πάει την προηγούμενη φορά που εποσκέφθηκα την Βενετία και είναι πραγματικά εντυπωσιακό να βλέπεις τους τεχνίτες να «δουλεύουν» το γυαλί. Λόγω χρόνου λοιπόν δεν επεισκεφθηκαμε ούτε το μουσείο του γυαλιού, ούτε την εκκλησία της Santa Maria e San Donato, παρά μόνο περιπλανηθήκαμε στους δρόμους του Murano.

Η επιστροφή μας στη Βενετία έγινε αργά το απόγευμα. Πριν πάμε για φαγητό αποφασίσαμε να πάρουμε το No1 από την Piazzale Roma και να κάνουμε την διαδρομή μέχρι τον Αγιο Μάρκο. Θέλαμε να δούμε την Βενετία μέσα από το Grand Canal τη νύχτα. Την ίδια ακριβώς διαδομή κάναμε και την επόμενη μέρα το πρωί για να δούμε την πόλη διασχίζοντας το Grand Canal  την ημέρα. Οπως θα διαπιστώσετε από τις φωτογραφίες, τα κτίρια κατά μήκος του Grand Canal είναι καταπληκτικά.

Πού φάγαμε

Το εστιτόριο που φάγαμε την Παρασκευή ούτε καν το κράτησα στη μνήμη μου. Το Σάββατο το βράδυ πηγαμε στο Antico Gatoleto για pizza. Τίποτα τρομερό, αλλα μας άρεσε, είχε πολυ καλο φαγητο και  καλο κρασι δικο του. Την Κυριακή το βράδυ πηγαμε στο Antico Paradiso που ειναι G. De La Misericordia. Το συγκεκριμένο μαγαζί δεν σερβίρει πίτσα και το βασικό συστατικό στο μενού του είναι τα θαλασσινά. Θα σας το πρότεινα ανεπιφύλατα. Πήραμε μία πιατέλλα με θαλασσινά και ψημένα λαχανικά και από μία μακαρονάδα. Εγώ διάλεξα την σπεσιαλιτέ της Βενετίας που είναι η μακαρονάδα με μελάνι σουπιάς η οποία ήταν εξαιρετική. Γενικά, περπατήστε εκείνο τον δρόμο, έχει και 1-2 μπαράκια και μερικά άλλα εστιατόρια. Έχει και ένα εστιατόριο στην πλατεία που ειναι η Εβραϊκή συναγωγή που είναι καλό. Το Antico Paradiso πάντως θα ήταν η πρώτη μου επιλογή.

Για cicchietti να πάτε στην Osteria Al Squero στην Fondamenta Nani στο Dorsoduro. Δεν έχει τραπέζια. Είναι ένα πολύ μικρό μαγαζάκι που τρως και πίνεις cicchietti στα όρθια. Απέναντι ακριβώς έχει ένα συνεργείο για γόνδολες. Αξίζει να σταματήσετε για ένα ποτό και φαγητό. Επίσης, να κάνετε και μία στάση στο  I Tre Mercanti το οποίο βρίσκεται σε μία γωνία της Ponte della Guerra για Tiramisu.

20151116_112521

20151114_130629

Κλείνοντας το ταξίδι της Βενετίας να πουμε και κάτι για τις γόνδολες. Είθισται όποιος επισκέπτεται την Βενετία να κάνει και μία βόλτα με γονδολα. Την πρωτη φορά που επισκέφθηκα την πόλη ανέβηκα και εγώ. Την τιμή δε τη θυμάμαι, εξάλλου τότε πληρώναμε σε ιταλιλικές λιρέττες. Τις επόμενες φορες συμπεριλαμβαονομένης και της τελευταίας δεν μπήκαμε σε γόνδολα και δε το μετανοιώσαμε καθόλου. Η διαδρομή που θα ακολουθήσει η γόνδολα εξαρτάται από το σημείο που θα την πάρεις. Η τιμή είναι προκαθορισμένη και είναι 80 ευρώ για μισή ώρα. Από όποιο σημείο και αν την πάρετε, όποιον γονδολιέρη και αν πετύχετε αυτό θα σας χρεωσει. Ωστόσο, η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι είναι πολύ υπερεκτιμημένη η βόλτα. Νομίζω πως θα το διαπιστώσετε και όσοι περπατήσετε ολόκληρη την Βενετία και δείτε τις διαδρομές που ακολουθούν συγκεκριμένοι γονδολιέρηδες. Σίγουρα θα υπάρχουν και τα «κρυφά» σημεία της πόλης που θα μπορείτε να τα δείτε μόνο μέσα από το νερό, αλλά νομίζω πως είναι ιδιαίτερα ακριβή εμπειρία σε σχέση με αυτά που προσφέρει.

Χρήσιμες συμβουλές

• Όχι τσάντες στον Αγιο μαρκο. Αν έχετε μαζί σας κάτι μεγαλύτερο από γυναικεία τσάντα θα σας απαγορεύσουν να μπείτε μέχρι να πάτε να την αφήσετε στη φυλαξη. Μη το ρισκάρετε γιατι θα πρέπει να ξαναπάτε στον τέλος της ουράς.
  • Περπατήστε ασταμάτητα. Σε κάθε δρόμο, σε κάθε γέφυρα. Δεν υπάρχει κανένα τοπίο στην Βενετία που να είναι βαρετό. Χαθείτε στα στενά που βγάζουν σε αδιέξοδο. Αν καταλάβετε ότι βαδίζετε σε αδιέξοδο, μη γυρίσετε πίσω αλλά περπατήστε μέχρι την άκρη. ΟΙ γέφυρες έχουν άλλη όψη όταν τις κοιτάς από κάτω.
  • Για κανέναν λόγο δεν τρώτε/πίνετε στην πλατεία του Αγίου Μάρκου εκτός αν πραγματικά δε ξέρετε τι να κάνετε τα λεφτά σας. Σε αυτή τη περίπτωση μπορείτε να χρηματοδοτήσετε εμάς να πηγαίνουμε ταξίδια και να γράφουμε περιγραφές στο Blogtravels.
  • Πάρτε το Vaporetto No1 από την Piazzale Roma και φτάστε μέχρι τον Αγιο Μάρκο. Αν πάρετε ένα 24ωρο pass για vaporetto αξίζει αυτή τη βόλτα να την κάνετε μία φορά πρωί και μία φορά βράδυ. Τα κτίρια κατά μήκος του Grand Canal είναι καταπληκτικά.
  • Θα σας συνιστούσα να κλείσετε ξενοδοχείο μέσα στην πόλη και όχι στο Μέστρε για έναν και μόνο λόγο. Η Βενετία είναι ακόμα πιο όμορφη όταν οι περισσότεροι τουρίστες αναχωρούν το βράδυ για τα ξενοδοχεία τους. Επειδή το να μείνεις μέσα στην πόλη είναι ακριβό οι περισσότεροι τουρίστες έρχονται είτε μονοημερη, είτε μένουν στο Μεστρε. Αν η Βενετία το πρωί σας άρεσε, η βραδινή Βενετία θα σας μαγέψει.
  • Η Βενετία είναι ακριβή και πάντοτε γεμάτη κόσμο. Ελέξτε προσεκτικά κάθετι που αγοράζεται, κάθε εστιατόριο που κάθεστε για φαγητό και κάθε καφέ για να μη βρεθείτε προ δυσάρεστης εκπλήξεως. Επισης να έχετε υπόψιν σας ότι το καλοκαίρι η Βενετία έχει τόσο κόσμο που για να περπατησετε 100 μέτρα μπορεί να σας πάρει και μίση ώρα.
  • Τη Βενετία όμως θα την χαρείτε μόνο αν την περπατήσετε.

20151113_195719_LLS

Υ.Γ. Στην Βενετία υπάρχει και ένα «μαγικό» γεφυράκι. Από όλα αυτά τα 417 γεφύρια, το ομορφότερο βρίσκεται εκεί που καταλήγει η Οδος του Παραδείσου (Calle del Paradiso). Σε αυτό το γεφυράκι ο ταπεινός συγγραφέας αυτού του κειμένου γονάτισε μπροστά στη γυναίκα της ζωής του για να της προτείνει να περάσει την υπόλοιπη ζωή της μαζί του. Η καταφατική απάντηση που εισέπραξε είναι το δεύτερο πιο παράξενο πράγμα μετά την πρώτη καταφατική απάντηση που δέχτηκε περίπου τρία χρόνια πριν όταν ζήτησε από την πιο όμορφη γυναίκα που είχε δει να βγει μαζί του ραντεβού.

10 σχόλια για την ανάρτηση “Επίσκεψη στην Βενετία

1. Καλημέρα,
    Σκεφτόμαστε με την αρραβωνιαστικιά μου να πάμε στη Βενετία και βρήκα τις πληροφορίες στη σελίδα σας πραγματικά πολύ χρήσιμες και κατατοπιστικές όμως επειδή μας δυσκολεύει ο τρόπος μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο θα ηθελα να σας ρωτήσω ποιος είναι ο καλύτερος και φυσικά ο οικονομικότερος.Τα λεωφορεία που αναφέρετε είναι κανονικά λεωφορεία ή θαλασσια;Μπορώ να πάρω κανονικό ταξί από το αεροδρόμιο και να μας αφήσει στην piazzale venezzia και από εκει με τα πόδια στο ξενοδοχείο;Το αεροδρόμιο μας ειναι το μαρκο πολο.
    Σας ευχαριστώ για το χρονο σας
    με εκτίμηση, Γιάννης

• Γεια σου Γιάννη,

Απο το αεροοδρόμιο ο οικονομικοτερος τροπος ειναι το λεωφορειο. Οχι το θαλάσσιο ταξι, αλλά το κανονικο λεωφορειο που μεσω Μεστρε σε παει στην piazzale venezzia και απο εκει θα περπατησεις για το ξενοδοχείο σου. Το Ταξι απο το αερδρομιο θα ειναι πολυ ακριβοτερο. Τα λεωφορεια ειναι πολυ βολικά και έρχονται συνέχεια. Δε υπάρχει λόγος να ξοδέψεις χρήματα σε ταξι.

Καλα να περάσετε!
      Νικος

• Να είσαι καλά Νίκο.Αυτό θα κάνουμε κατά την αφιξη.Το πρόβλημα δε, είναι κατα την επιστροφή, που η πτηση μας είναι πολύ νωρίς΄:5.50 άρα θα πρέπει να έχουμε ξεκινήσει τουλάχιστον στις 2.30-3.00.Τι κάνουμε στην περίπτωση αυτή?
        Σε ευχαριστώ, Γιάννης

• Να είσαι καλά Νίκο.Εννοείς την piazzale roma?Στο ιντερνετ έτσι τη γράφει.

• Γιαννη καλησπερα και συγγνωμη για την καθυστερηση. Ναι εννοω Piazzale Roma και δε ξερω γιατι το εγραψα Piazzale Venezia.

Τα λεωφορεια ειναι 24ωρα. Δεν θα υπαρχει προβλημα. Μπορεις να ρωτησεις τον οδηγο μολις φτασετε κ να παρεις δρομολογια λεωφορειων απο το αεροδρομιο.

Να περάσετε τελεια

2. Καλησπέρα, να εισαι καλα για τις ωραιες οδηγιες. Εχουμε προγραμματισει ρομαντικο / περιηγητικο 4ημερο για τον Απριλη στην Βενετία. Είμαστε τυποι που θέλουμε να τριγυρίσουμε μονοι μας παρα να παρουμε οργανωμενα tour. θα μας βοηθουσες πολυ αν μας ελεγες πως θα βρουμε μια επίδειξη γυαλιού στο Μουρανο αφου δεν θα εχουμε ξεναγο. Κι ακομα η απλη εισοδος στο Παλατι των Δογηδων δεν συμπεριλαμβάνει Γεφυρα των Στεναγμων και Φυλακες ; Σε ευχαριστούμε εκ των προτερων
    Ελλη , Γιωργος

• Γεια σου Ελλη,

Θα περάσετε υπέροχα στην Βενετια. Δε ξέρω αν έχετε ξαναπαει, αλλά είναι μια μοναδική πολη και η εποχή που διαλέξατε είναι επισης πολυ καλη επειδή δεν θα ειναι γεμάτη απο τουρίστες (εκτος αν πατε κατα τη διαρκεια του Καθολικου Πασχα που θα γινεται πανικος), αλλά ταυτοχρονα θα έχει σχετικά καλό καιρό.

Παμε στο Μουρανο. Το νησάκι έχει πολλά εργοστασια που προσφερουν δωρεαν τουρς (καποια άλλα έχουν ένα κοστος, αλλα νομιζω αφαιρειται αν αγορασετε κατι). Εχω παει σε 2-3 (νομιζω ότι το ενα λεγονταν original murano glass) αλλα δεν εχει σημασια. Μπορειτε να το ψαξετε online ή αν διαλέξετε τα αρχισετε απο εκει την κρουαζιέρα στα νησάκια, τοτε να πατε σε οποιο (απο τα πολλά) θα έχει εκεινη την ωρα demonstration. Θα σε συμβουλευα να το ψαξετε εκεινη την ωρα, και να επικσεφθείτε τους “φουρνους” που θα σας τραβηξουν την προσοχη εκεινη την ωρα. Η ξεναγηση κρατα 20 λεπτα περίπου και μετα σε πρηζουν να αγοράσεις, αλλα έχει και αυτο τη χαρη του.

Υπάρχουν 2 ειδων εισιτηρια για το Παλατι και mονο το ένα περιεχει την ξεναγηση στη Γεφυρα των Στεναγμων, δεν μπορειτε να πατε χωρις να ακολουθησετε την ξεναγηση (τουλαχιστον ετσι ηταν την τελευταια φορα που πηγα). Το tour εχει συγκεκριμενη ωρα εναρξης και πρεπει να το ακολουθησετε μεχρι το τελος. Θα σε συμβουλευα να το κλεισεις Online.

Ελπιζω να βοήθησα.

Να περάσετε καλά,
      Νικος

3. Καλημέρα.
    Μόλις σήμερα το διάβασα. Πολύ ωραία περιγραφή. Αλλά αυτό που με έκανε να ανατριχιασω είναι το ΥΓ.
    Θα ταξιδέψουμε Δεκέμβριο. Ελπίζω να έχουμε καλό καιρό.

4. Νίκο καλησπέρα.
    Στις 10 Ιανουαρίου έχω κλείσει να πάω Βενετία με την κοπέλα μου και ο λόγος που επισκεπτόμαστε την πόλη, εκτός από την εμπειρία να δούμε από κοντά αυτή την πανέμορφη πόλη, είναι γιατί θέλω να κάνω το επόμενο βήμα στη σχέση μας (πιστεύω να κατάλαβες τι εννοώ).
    Το ταξίδι μας θα είναι μόνο για 2 μέρες. Εκτός από την εμπειρία της γόνδολας που θέλω να την ζήσω, τι προτείνεις να δούμε, γιατί είναι πολύ σύντομο το διάστημα που θα μείνουμε.
    Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    Με εκτίμηση,
    Θέμης.

5. Τι όμορφο άθρο! Συγχαρητήρια για τις πανέμορφες φωτογραφίες. Πραγματικά τι να πρωτοπείς για την Βενετία. Απο τους αγαπημένους προορισμούς. Ωραίο το Μιλάνο, ωραία και η Ρώμη αλλά σα τη Βενετία δε έχει. Το μόνο πρόβλημα μου είναι ότι φοβάμαι πολύ τα αεροπλάνα και έτσι αποφασίζω να ταξιδεύω με πλοίο. Για όσους έχουν την ίδια φοβία εγω με την οικογενειά μου κλείνω εισιτήρια από εδώ