Βορειοδυτική Ισλανδία

Προορισμοί: Ευρώπη Ισλανδία

Κοιτώντας τις αναρτήσεις μας για την Ισλανδία, διαπιστώσαμε ότι ενώ σας είχαμε δηλώσει ότι κάναμε το γύρο του νησιού, η τελευταία μας ανάρτηση σταματάει κάπου στο Husavik, μετά από τη βαρκάδα στο νερά του κόλπου για να δούμε τις φάλαινες. Όπως μπορείτε να φανταστείτε δεν τηλεμεταφερθήκαμε από το Husavik πίσω στο Reykjavik, ούτε και γυρίσαμε όπως είχαμε έρθει!

View Northwestern Iceland BlogTravels in a larger map

Αξιοθέατα

Μπορεί βέβαια η βορειοδυτική πλευρά του νησιού να μην έχει τόσα αξιοθέατα, αλλά αξίζει να αφιερώσουμε μια μικρή ανάρτηση στις ομορφιές της. Που ξέρετε, ίσως κάποιος από όσους μας διαβάσουν αποφασίσει μια μέρα να κάνει την ίδια διαδρομή!

Τα κυριότερα αξιοθέατα της διαδρομής αυτής (με συνολικό μήκος περίπου 475 km) είναι τα εξής:

Akureyri. Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ισλανδίας. Δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο αλλά μετά από 4-5 μέρες οδήγησης στην ερημιά, χρειάζεται κι ένα διάλλειμα. Επίσης, μπορείτε να ανανεώσετε και τις προμήθειες σας για τη συνέχεια του ταξιδιού.

Glaumbær. Ίσως η ωραιότερη στάση της διαδρομής. Εκεί θα βρείτε ένα ανοιχτό λαογραφικό μουσείο με διατηρητέα σπίτια από τον 18ο αιώνα. Υπάρχουν 16 διαφορετικοί “χώροι” επιπλωμένοι με αντικείμενα της εποχής. Είναι πραγματικά σαν να μεταφέρεστε σε μια άλλη εποχή. Το εισητήριο (σύμφωνα με την ιστοσελίδα τους) είναι πλέον 1200 ISK το άτομο (αν και 3 χρόνια πριν ήταν 700 ISK!). Στην περιοχή, επίσης, μπορείτε να επισκεφτείτε και δύο ξύλινα σπίτια του 19ου αιώνα, στο ένα από τα οποία στεγάζεται και μια πολύ συμπαθητική τσαγερί, το Áskaffi – Café.

Κρατήρες Grabrok (ή στα ελληνικά «Τα βουνά του φωτός»). 2 μεγάλοι κι ένας μικρότερος κρατήρας που σχηματίστηκαν πριν από 3000 χρόνια. Είναι πάνω στο δρόμο, οπότε αποκλείεται να τους χάσετε. Κι εμείς άλλωστε τους εντοπίσαμε χωρίς να το έχουμε προσχεδιάσει. Έχει σκάλες και μπορείτε να ανεβείτε στην κορυφή του ενός και να θαυμάσετε τη θέα.

Saurbær. Μια μικρή εκκλησία και μια φάρμα στη μέση του πουθενά!

Reykholt. Η πατρίδα του Snorri Sturluson, ενός ποιητή πρωτίστως και πολιτικού, τον οποίο δεν γνωρίζαμε αλλά όσο ήμασταν εκεί τον «συναντούσαμε» συνέχεια. Πλέον είναι ένα πολύ μικρό χωριουδάκι με ένα μουσείο και φυσικά άγαλμα του Snorri.

Οι δύο προσπάθειες μας να βρούμε καταρράκτες δεν στέφθηκαν με επιτυχία. Η πρώτη προσπάθεια ήταν να προσεγγίσουμε τον Barnafoss, αλλά κάπου χάσαμε το δρόμο, αφού δεν είδαμε την ταμπέλα ή απλά δεν υπήρχε. Η δεύτερη προσπάθεια ήταν να πάμε στον Glymur, τον ψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας. Ο δρόμος που οδηγεί σε αυτόν ήταν πολύ άσχημος και το αυτοκίνητο που είχαμε νοικιάσει δεν ήταν το κατάλληλο! Παρόλα αυτά φτάσαμε στο σημείο που άρχιζε η πεζοπορία για να προσεγγίσουμε τον καταρράκτη αλλά διαπιστώσαμε ότι κάτι τέτοιο προϋπέθετε 2-3 ώρες πεζοπορία και δεν ήμασταν καθόλου προετοιμασμένοι!

Το τελευταίο αξιοθέατο πριν το Reykjavik ήταν το υποθαλάσσιο τούνελ 6 χιλιομέτρων που συνδέει την πρωτεύουσα με το βορειοδυτικό τμήμα του νησιού και μικραίνει τη συνολική απόσταση κατά 40 χιλιόμετρα. Εντυπωσιακό…

Διαμονή

Μια που η διαδρομή ήταν γύρω στα 500 χιλιόμετρα είπαμε να την σπάσουμε στα δύο. Αποφασίσαμε να περάσουμε τη νύχτα μας στο Hvammstangi, ένα χωριουδάκι 500-600 κατοίκων. Φτάσαμε γύρω στις 19:00 το απόγευμα και δεν βρήκαμε ψυχή να κυκλοφορεί στους δρόμους. Κλείσαμε δωμάτιο στο Hanna Sigga Guesthouse και η επιλογή αποδείχθηκε εξαιρετική. Πολύ φιλική άνθρωποι, ωραίο δωμάτιο, ωραίο πρωινό και καλή παρέα! Δειπνήσαμε στο μοναδικό μαγαζί που πρέπει να ήταν ανοιχτό ακόμα, στο Hladan Kaffihus, του οποίου η ιδιοκτήτρια φάνηκε να απορεί που τουρίστες πέρασαν το κατώφλι του μαγαζιού! Το γεύμα δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο αλλά και οι προσδοκίες μας δεν ήταν υψηλές εξαρχής! Πάντως χορτάσαμε…

Κάπου εδώ τελειώνει το οδοιπορικό μας στην Ισλανδία που κράτησε 9 μέρες και στο οποίο διανύσαμε πάνω από 2300 χιλιόμετρα! Ένα από τα ωραιότερα ταξίδια που έχουμε κάνει και που ονειρευόμαστε να το ξανακάνουμε, αλλά με παρέα! Και αυτή τη φορά να μπούμε και στην ενδοχώρα…